Torzo muža, 1932
Štúdia mužského aktu, 1933
Kompozícia, 1935
Jozef Kostka s Jindřichom Wielgusom v ateliéri Umeleckopriemyselnej školy v Prahe, 1935
Profesor Karel Dvořák (vpravo v prvon rade) so svojimi študentami, Jozef Kostka v hornom rade druhý zľava, okolo 1935
„Štúdium na umeleckopriemyselnej škole v Prahe ukončil diplomovou prácou, plastikou Zima – schúlenou postavou ženy. So skupinou pražských študentov, ako jeden z posledných mal ešte príležitosť pobudnúť ako štipendista na L´École des Beaux Arts v Paríži...Študijný pobyt v Paríži trval iba niekoľko mesiacov, od decembra 1938 do leta 1939. Pre mladého umelca, dychtiaceho po poznaní moderného európskeho umenia, mal však zásadný význam na jeho celoživotnú tvorbu. Námety z parížskych kresieb čerpal ešte v šesťdesiatych rokoch, keď bol na vrchole svojich tvoriacich síl. Stretnutie s dielami Rodina, Bourdella, Maillola, Picassa, Brancussiho, Laurensa, Moorea a ďalších, hodiny strávené v kaviarňach Latinskej štvrti ako semináre v rozhovoroch s Františkom Kupkom, priateľstva, ktoré naviazal so slovenskými a českými umelcami (medzi inými aj celoživotné priateľstvo s Adolfom Hoffmeisterom) sa ukázali ako veľmi dôležité pre Kostkovu ďalšiu tvorbu a spoločenské pôsobenie.“ Marcela Macharáčková, Doba a spoločenské pozadie Kostkovej tvorby, in: M. Macharáčková–Štefan Zajíček (ed), Jozef Kostka. Dielo v čase. Zborník príspevkov zo sympózia pri príležitosti jubilejnej výstavy k 100. výročiu narodenia umelca, Záhorská galéria Jána Mudrocha v Senici, 2013, s. 22–23.